Ingår transport i priserna?
Transport ingår endast i de större paketen, då räknar vi 3 mil från lagret
i Nacka. Längre stäckor och leverans utanför kontorstid enligt överenskommelse.
Vad har ni för betalningsvillkor?
Man kan betala med visakort vid hämtning av gods, vi använder oss av iZettle.
Legitimation visas vid mottagande av gods. Deposition 50% vid order under 10.000kr, 30% vid order över 10.000kr. Resterande belopp faktureras. Betalning senast 10 dagar efter festdatum.
Försening av betalning av faktura:
Vi har 19,5 % ränta per månad vid försening av betalning av faktura.
Vi skickar fakturor via mail. Det är snabbt, smidigt och bra för
miljön. Vill man ha dem skickade via post lägger festglans på 50kr för
fakturaavgift. Första påminnelsen tar vi ut 120kr. Därefter kopplar vi in inkasso i ärendet.
Kan man lämna tillbaka gods odiskat?
Porslin och bestick behöver inte diskas, men ska sköljas av. Om inte
rinnande vatten finns till hands – ska matrester skrapas av.
Glas och
koppar ska vara tömda på dryck och vara packade i samma lådor/backar
som de levererades i, med öppningen uppåt.
Hur lång är en normal hyresperiod?
Hyrespriset gäller normalt för tre dagar: Leveransdag, användningsdag
och returdag.
Alternativt gäller även normalhyra från fredag till
måndag. Om hyrestagare inte återlämnar hyrgods inom föreskriven tid
(se angiven returtid på senaste orderbekräftelse / hyresavtal) –
debiteras ytterligare hyresavgifter löpande till dess att hyrgodset är
återlämnat – detta p.g.a. att det inte kan hyras ut till andra. För
fler användningsdagar / längre hyresperioder kontakta oss för att få
offert. Alla priser är inklusive moms 25% om inget annat sägs. Gäller
hyra över helg hämtas/levereras godset på fredagen och returneras på
måndagen.
Skadat gods
Vid retur räknar vi gods. Om något går sönder debiterar vi saknad/
trasigt gods med inköpspris plus 50% + fraktavgift från leverantör .
Festglans ansvarar inte för eventuella skador eller förlust av gods
som uppstår i samband med användning, hantering eller transport av
hyrgods.
Boka och avboka
Ingen beställning är att betrakta som bokad förrän
festglans.se har skickat en unik orderbekräftelse till kund. Det
åligger kund/kunds ombud att noga läsa och kontrollera hela
orderbekräftelsen. Kommer ingen orderbekräftelse inom ett arbetsdygn
– kontakta info@festglans.se och kontrollera att ni har rättstavad
mailadress.
Man bokar sitt gods genom en deposition insatt på festglans bangiro 851-6619.
Vid ordervärde över 10.000 sek är depositionen 30%. Vid ordervärde under 10.000 sek är depositionen 50%. Depositionen är irreversibel.
Möbler
Bord och stolar får inte ställas på blött och lerigt underlag. Man får
absolut inte spika eller nita i borden eller i andra möbler. Alla
skador som uppstår betalas av hyrestagaren. Vinfläckar på dukar går
ofta bort i tvätten, hål skapade av cigaretter får hyrestagaren
betala. Borden är starka nog att ställa mat och servering på. De är
absolut ej tänkta att klara gäster som dansar på dem. Skadade bord pga
av oaktsamt beteende betalas av hyrestagaren.
Gasolprodukter
Gasolprodukter kontrolleras innan leverans. Kund ansvarar alltid för
hantering och eventuella skador.
Kund uppmanas använda gasolprodukten
på ett brandsäkert ställe. Kund ansvarar också för ev. tillstånd, att
slangar o kopplingar inte läcker vid användningen. Var noga med att
stänga av gaskran då produkten inte används.
Gasolprodukter ska
transporteras stadigt stående utan andra artiklar lastade ovanpå, samt
aktas för stötar.
Bokning av gods
Trots att Festglans har en stor mängd artiklar att hyra ut – kan vissa
artiklar ta slut. Under högsäsong – maj, juni, juli, augusti,september och december – bör om möjligt bokning ske ca 4-6 veckor iförväg. Vissa artiklar kan finnas ledigt även nära inpå hyresdag och oftast kan vi erbjuda någon alternativ produkt men det finns inga garantier för tillgång.
Även transporter brukar bli fullbokade runt helger och under högsäsongsmånaderna.
Därför boka dem i god tid innan
Blommor
Vi skulle vilja ha blommor till våran fest kan ni lösa det?
Ja, genom samarbete med en mycket duktig florist i nacka kan vi hjälpa
er med utsmyckning av lokal, dekoration av bord och brudbukett.
Catering.
Kan jag bara beställa catering av festglans?
Festglans erbjuder catering som ett mervärde till kunder som beställer
olika paket av festglans eller skapar ett paket där gästantalet är
minst 50 personer.
OBS! Festglans har ej någon cateringservice de tre sista veckorna i juli.